مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدرسه هوشمند (فصل 2)

شما هم اکنون فایل با عنوان مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدرسه هوشمند (فصل 2) را مشاهده منی نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدرسه هوشمند (فصل 2)

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-مدرسه-هوشمند-(فصل-2)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدرسه هوشمند (فصل دوم) در 34 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

مدرسه هوشمند چیست؟
در تعریف مدارس هوشمند ایران چنین آمده است: مدارس هوشمند ایران مدارس توسعه یافته‌ای هستند که برای انتقال مفاهیم سنتی از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک می‌گیرند. این ابزارها شامل برنامه‌های رایانه‌ای از جمله بکارگیری نرم‌افزارهای کاربردی نظیراسلاید (پاورپوینت)، واژه نگار و صفحات گسترده و امکانات اینترنتی است (شیوه نامه اجرایی هوشمندسازی مدارس،1390).
مدرسه هوشمند،مدرسه‌اى است که درآن روند کلیه فرایندها اعم از مدیریت ، نظارت ، کنترل ، یاددهی-یادگیری ، منابع آموزشی و کمک آموزشی ، ارزشیابی ، اسناد و امور دفتری ، ارتباطات و مبانی توسعه آنها ، مبتنی بر فاوا  و جهت بهبود نظام آموزشی و تربیتی پژوهش محورطراحی شده است.
در مدارس هوشمند، کامپیوتر جایگزین تخته سیاه و سی.دی جای دفتر مشق را می‌گیرد. دانش‌آموزان می‌توانند از طریق اینترنت اطلاعات بسیاری درباره هر موضوع که بخواهند به دست آورند. در این سیستم، معلم و شاگرد هر دو تولید محتوای الکترونیکی و درس را بصورت سی.دی ارائه می‌کنند.
در مدارس هوشمند آموزش منحصر به معلم نیست، بلکه یاددهی و یادگیری کاملاً تعاملی است و دانش‌آموزان نقش اساسی در آموختن مباحث علمی دارند. در مدارس هوشمند، دبیران با استفاده از محتوای درسی الکترونیکی موجب تفهیم بهتر مطالب درسی و صرفه‌جویی در وقت می‌شوند و دانش‌آموزان هم این فرصت را دارند که توانایی و قابلیت‌های خود را آشکار و به تولید محتوا بپردازند. در این گونه مدارس، کسب موفقیت دست یافتنی است و میزان آن به تلاش و پیگیری دانش‌آموزان و هدایت صحیح و جهت‌دار بستگی دارد. در این روش روح پژوهش و جست‌وجوگری قطعاً جایگزین روحیه بی‌هدف دانش‌آموزان خواهد شد. در این سیستم، رکن اصلی برای هرگونه تغییر، تغییر در فکر است و ابزار و امکانات تنها وسیله‌ای برای جامه عمل پوشاندن به افکار هستند (شیوه نامه اجرایی هوشمندسازی مدارس،1390).

هدف از ايجاد مدارس هوشمند چیست؟
اهداف، مقاصد مورد انتظار در دوره‌های زمانی بلند مدت می‌باشند. اهداف مدارس هوشمند به نحوی تبيين شده‌اند که در راستای اهداف اداره کل آموزش و پرورش بوده، مسير را برای نيل به اين هموار سازند. همچنين اهداف مدارس هوشمند در راستای چشم‌انداز مدارس هوشمند تدوين گرديده است تا نيل به اين اهداف، رسيدن به چشم‌انداز را ممکن‌‌تر سازد . این اهداف عبارتند از (جلالی و همکاران، 1388):
    رشد همه جانبه دانش‌آموزان (ذهنی ، جسمی ، عاطفی و روانی).
    ارتقاء توانايی‌ها و قابليت‌های فردی.
    تربيت نيروی انسانی متفكر و آشنا به فن‌آوری.
    افزايش ارتقاء و مشاركت مردمی.
    استمرار فرايند يادگيری دانش‌آموزان در خارج از مدرسه‏.
    ايجاد محيطی پويا و جذاب برای شکوفايی کامل استعداد‌ها و بروز خلاقيت‌های‎ ‎فردی و جمعی دانش‌آموزان.‏
    افزايش حضور، پشتيبانی و مشارکت والدين و گروه‌های ذينفع در فرايند يادگيری دانش‌آموزان.
    ‏همراه نمودن کادر آموزشی مدارس با روند‌های نوين آموزشی مبتنی بر نيازمندی‌های جامعه دانش بنيان.‏
    ايجاد محيطی مناسب جهت ارزيابی‌های مستمر و متناسب با استعداد و پيشرفت دانش‌آموزان.‏
    فراهم نمودن فضای مشارکت و تعامل دانش‌آموزان و معلمان در فرايند‌های ياددهی – يادگيری.‏
    ترويج يادگيری تجربی، پژوهش محوری و دانش‌آموز محوری در فرايند‌های آموزشی.‏
    توسعه مهارت‌های ادراکی، کلامی، اجتماعی ، حرفه‌ای و تخصصی دانش‌آموزان.‏
    تربيت دانش‌آموزان فاخر برای ورود به ميدان‌های بين‌المللی با تکيه بر هويت ايرانی- اسلامی.

مأموريت و چشم‌انداز مدرسه هوشمند
چشم‌انداز مدرسه هوشمند ، بيانگرمقصد آرمانگرايانه‌ای است که این مدارس می‌کوشند تا با بهره‌گيری از فناوری اطلاعات بدان دست يابند. در عبارت چشم‌انداز مدرسه هوشمند ، آينده به گونه‌ای ترسيم و تصوير می‌شود که کاربردها و خدمات فناوری اطلاعات در حد اعلی بکار گرفته شده و مرکز نيز به عنوان مدرسه هزاره سوم با بهره گيری از فناوری اطلاعات توانمند شده باشد. عبارت چشم‌انداز گرچه ممکن است تا حدودی رويايی و آرمان گرايانه باشد ليکن می‌تواند شور و انگيزه کافی برای توسعه مدرسه هوشمند را در بين مديران ، کارکنان و ذينفعان ايجاد نمايد و آنها را در اين حوزه هماهنگ کند (مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، 1390).


فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدرسه هوشمند (فصل 2) به صورت زیر می باشد:
مدرسه هوشمند چیست؟
2-14: هدف از ايجاد مدارس هوشمند چیست؟

2-15: مأموريت و چشم‌انداز مدرسه هوشمند
2-16: راهبرد‌های توسعه مدارس هوشمند
2-17: ساختار تشکیلاتی مدرسه هوشمند
2-18: درباره تأثیر ‌‌فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بر نظام آموزش دو رویکرد متفاوت وجود دارد
2-19: مولفه‌های اصلی و ارکان هوشمند‌سازی مدارس
2-20: رعایت استانداردهای زیر در تولید محتوای الکترونیک ضرورت دارد:
2-21: تئوری ومبانی نظری
2-22: چرا مدرسه هوشمند طراحی کنیم؟
2-23: منظور از مدارس ابتدایی هوشمند چیست؟
2-23: مقایسه وجوه اشتراک و افتراق مصورسازی داده و اطلاعات
2-25: روش‌ها و كاربردهاي مصورسازي
مصورسازي ماتريسي
مصورسازي تشبيه فضايي
مصورسازي كهكشاني
مصورسازي نمودار مارپيچي
مصورسازي چشم‌انداز ديواري
مصورسازي تحليل پويا
مصورسازي رودخانه‌ای
مصورسازي داده‌هاي فضايي
مصورسازی حوزه‌ داخلی
مصورسازي جغرافيايي
مصورسازي شبه‌رنگ (داده‌هاي هواشناسي)
پیشینه پژوهش
2-26-1: پیشینه داخلی
2-26-2: پیشینه خارجی
منابع


دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) مدارس هوشمند دانلود مباني نظري مدرس هوشمند مباني نظري مدارس هوشمند ادبیات نظری مقاله مدارس هوشمند فصل دوم پايان نامه ارشد مدارس هوشمند پیشینه پژوهش مقاله هوشمند سازی مدارس تحقیق در مورد هوشمند سازی مدارس تحقی

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدرسه هوشمند (فصل 2)


طراحی سایت پروژه دانشجویی

دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی خانه معمار

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق اعتیاد به موبایل (فصل دوم پایان نامه)

دانلود مبانی نظری و پیشینه نظری سبک های دلبستگی(فصل دوم پایان نامه)

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق نارسایی هیجانی (فصل دوم پایان نامه)

مطالعات و رساله معماري طراحي موزه علوم طبیعی

دانلود پرسشنامه استاندارد ارزیابی شایستگی مدیران و رئیس ها

ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مفاهیم برند وب رندسازی و محبوبیت برند (فصل دوم)

دانلود پرسشنامه آزمون آرکی تایپ‌های زنانه

دانلود پرسشنامه بهزیستی روانشناختی کارول ریف